|
Komentáře k článku
|
Článek:
Máme doma koťátko
Výběru koťátka jste věnovali velkou péči a teď máte to nejúžasnější kotě pod sluncem doma. Nebo jste se smilovali nad plachou kočkou, která strávila v útulku již pár měsíců? Ať patříte do první nebo druhé kategorie, nebo pokud o pořízení přítulného chlupáče zatím jenom uvažujete, jistě vám přijde vhod pár rad na téma "jak doma zabydlet kočku".
( | poslal: Bára Kolmanová | 10.06. 2002 | čteno: 164645x | komentářů: 336 )
|
Komentáře: noční kotě (2005-07-13 14:13:09, MagdaT) Odpovědět
Osm týdnů je dost málo - nekomentuji, vysvětlí to jistě jiní. S tím může souviset i jeho noční život. Z mé zkušenosti - nejlepší je sebrat kočce kozlíkové kapky, večer se trošku zfetovat a spát až do rána.
Zlobivé kotě? (2006-03-06 23:54:39, Milena) Odpovědět
Odchovali jsme dvoje koťátka od malinka. Pravda je, že první noc jsme se nevyspali ani jednou. Ale to byla opravdu jen jedna noc. Jedno koťátko mi zůstalo a ta dělala přesně to co píšete, lezla pod peřinu, žďuchala do nás čumáčkem, chtěla se mazlit, hrát si, ráno se budila ve čtyři, zkrátka zní to strašlivě a vypadá to jako horor a žádné spaní. Řešila jsem to velmi jednoduše, jednak jsem ji pod tu peřinu pustila, ona si tam chvíli vrněla a pak vylezla, šla se proběhnout po bytě a přišla spát. S jejím brzkým ranním vstáváním to šlo postupně, prostě jsem na její útoky nereagovala a ona si postupně zvykla, že vstanu až vstanu. Je pravda, že cca dva týdny jsme rozhodně nespali 8 hodin, ale zvykla si a za pár týdnů nás nechala ráno v klidu spát. Maximálně se přišla přitulit. Kočky mám tři, jednu od čtyř měsíců, jednu od 9 týdnů a jednu od miminka. Když si chtěli před spaním ještě hrát, nebo se mazlit, tak jsem jich těch pět nebo deset minut věnovala a pak byl klid. :))) Dneska, mě nechají si i přispat a maximálně mě přijdou tlapkou pohladit po tváři.
To známe.... (2005-07-19 10:56:25, Jana&Vašek) Odpovědět
my jsme naši Micinku dostali ve 4! týdnech. Dělala totéž. Byla to hrůza a cca 2 týdny jsme nespali. Tak jsme zahájili tahácí dny. Přes den jsme ji nenechali skoro spát a snažili se ji všemožně unavit. A na noc byla prostě zavřená v přepravním boxu. Tak tři dny trvalo, než si zvykla. No a teď spí jako miminko celou noc. Někdy dokonce vstávám ráno dřív, než ona. Je prostě zvyklá, jak večer zaklapnou mřížky :-)) že se jde chrnět. Je fakt, že bysme na trik se zavřením nepřišli, ale čůrala nám do postele, tak jsme museli. A funguje to báječně :-) Musí se trochu vylítat,když je zatím jedináček, tak aspoň ty dvě hoďky denně aktivního hraní ji věnujeme a i přes den už spí podle libosti. Takže asi jediné, na co si stěžovat nemůžeme je, že bysme se nevyspali ;-)
Opravdu se máte čím chlubit (2005-07-19 15:32:11, Monika) Odpovědět
4 týdenní miminko je pryč od mámy a vy problémy řešíte tím, že ho strčíte do "klece". Tak tohle jsem opravdu ještě neslyšela. Nechte si udělat aspoň bytovou volieru, když už ho zavíráte.
No tohle! (2005-07-19 16:05:46, Lucka2) Odpovědět
A má v tom přrpravním boxu i záchodek a vodu, kdyby chtěla po dobu, co je zavřená mřížka, na záchod nebo měla žízeň? To jsem tedy taky ještě neslyšela. Jste to vy, kdo na fóru řeší čas od času problém, že má hodně zlobivou kočičku, a že si k ní chce pořídit ještě další, třeba i z útulku? To vám ji asi moc rádi nedají, jestli ji čeká stejný režim.
Ano (2005-07-19 18:01:48, Jana&Vašek) Odpovědět
Tak naší číče už nejsou dávno 4 týdny (tuhle svou chybu jsem řešila někde jinde)a zavřená je pouze a jen na noc. Jestli si někdo představuje, že koťátko šoupnu do boxu, aby byl klid, tak to tedy ne. Má svůj pelíšek, kam prostě jde v noci spát s tím, že to má mřížky. Já v tom nevidím problém, nevidí v tom problém ani paní veterinářka, ani paní z útulku.Podle mě je mnohem horší kočičku vystrčit někam do koupelny nebo na chodbu, když je zvyklá být v kontaktu s námi,mmto tento pokus naprosto selhal. Byla bych nejšťastnější člověk, kdyby zase mohla spát s námi v posteli, ale přeci jen budit se v pročůraných dekách není nic příjemného.Než bych ji ublížila, to bych si radši usekla ruce! A protože je taková jaká je, musí se hledat různá , pro někoho nestandartní , řešení momentální situace. A že těch našich trablů bylo. Kromě zdravotních,což musím zaklepat, jsme se snad potýkali se vším. A většinou na naší Micinku nic z toho, co nám poradili zkušení chovatelé prostě nefugovalo. Museli jsme projevit hodně trpělivosti a vynalézavosti. Ale stojí to za to a jsem ráda že ji máme
(bez názvu) (2006-06-08 17:49:07, catlover) Odpovědět
To, že v něčem nevidí problém veterinářka, či paní z útulku NENÍ argument!
hm (2009-02-19 20:09:09, Helena) Odpovědět
Než mít mokré postele,volím stejně.I kočka se dá vycvičit.
Čůrající kočka (2009-02-21 07:56:13, MiŠ) Odpovědět
Já tu mokrou postel mám a místo represí kočce se snažím zjistit, co se děje a ne trestat kočku za to, že je nemocná nebo neštastná. Taky jste své zvracející dítě zavírala na záchod ?
Souhlasím s Luckou2 (2005-07-19 17:50:12, Dada) Odpovědět
Přiznám se že klec mi také nepřipadá jako dobré řešení. Máme kocourka který taky občas něco počůrá ale s tím se člověk asi musí smířit. I doktor na vetrině nám řekl že je to prostě normální. A nevěřím že klec něco vyřeší.
Bessie (2006-01-14 16:07:05, Martina) Odpovědět
4 týdny, to mi připadá opravdu málo. Doporučuje se 8 týdnů min., ale teď bych se spíše chtěla zaměřit na zavírání - zavírání mi nevadí, ale zavírání do bedničky, to mi připadá opravdu jako moc. My svého kocourka Bessieho zavíráme do koupelny. Už si na to zvykl a přibližně kolem desáte už jsi jde lehnout do pelšíšku. Někdo z nás občas do koupelny chodí a to většinou Bessie spí. V koupelně má wc, granulky a vodu. První noc mňoukal, ale teď, jak jsem už jsem psala, tam chodí sám.
(bez názvu) (2006-01-28 20:10:28, alžběta) Odpovědět
jéžiš, sesypaly jste se na ni jako vosy! :-O vy jste asi ty nejlepší chovatelky na světě, co? taky jsme si přivezli naši kočičku v 8 týdnech a ani od veterináře jsem proti tomu nic neslyšela. chovatelka byla taky v pořádku - doma čisto, kočky zdravé... i ve většině knih jsem se dočetla, že to je oukej.
mám pocit, že nejhorší na těchto internetových konzultacích je, že nevidíte skutečný stav a domýšlíte se jen to nejhorší. domnívám se, že chovatelka, která zavírá kocourka na noc to rozhodně nemyslela zle a že to zřejmě bylo to nejkrajnější a poslední řešení. já osobně jsem ráda, že jsem k něčemu podobnému nikdy nemusela přistoupit. ale ji neodsuzuji...
(bez názvu) (2006-02-23 14:22:31, Pavlína) Odpovědět
Přesně tak, souhlasím s Vámi. Zbytečně přehnané reakce. Rozhodně lepší zavřít kočku na noc, když už si na to podle paní zvykla, než ji někde cpát do přeplněných útulku nebo v nejhorším případě při nezvládnutí situace vyhodit někdě k silnici, což by neudělala, protože ji má podle textu hodně ráda...Každý den o půl paté ráno jsem dostávala pět jehliček do palce u nohy, bylo to příšerný probuzení a jelikož bydlíme ve 2+1, tak se před naši milou kočičkou zavíráme na noc my a ona má zbytek bytu pro sebe.Ovšem nedokážu se vžít do situace, že bychom bydleli v garsonce. Tady asi není rady, než počkat si až se z hravého koťátka stane mazlíček.No možná zavírat do koupelny (teda záleží na velikosti)se mi zdá daleko horší, než do boxu. Takhle aspoň kočka ví, že páníčci jsou hnedka vedle ní a v klidu hajá.V naší koupelně by se kotě asi zbláznilo. Kočka je prostě temperamentní zvíře, které vás ve "svém" bytě jednodušše trpí a to kvůli papání :). Takhle se to aspoň říká a na naší koččice je to kolikrát občas hodně znát.
j. (2006-02-23 15:41:58, ) Odpovědět
No to je fakt dobrý. Nic proti pelíšku v přepravce. Asi se tam pěkně spí. Ale co by jste dělaly, kdyby jste po celou noc nemohly na záchod ani se napít. Někdy se na záchod potřebuje!
Pavlína (2006-02-23 15:53:27, ) Odpovědět
Asi ano. Milá paní, co zavíráte kočičku na noc do boxu. I přesto, že už si na to zvykla a omezila tak potřeby čůrání (pejsci taky přes noc nechodí ven čůrat, ale nechci to nějak moc srovnávat), vyhoďte svou kočičku ven nebo ji dejte do útulku a nebo ji nabídnětě všem, co vás tady tak zavrhli... ti si určitě poradí daleko lépe než vy...
Pavlína (2006-02-23 15:56:15, ) Odpovědět
A nebo víte co, taky ji zavírejte do koupelny a nebo ještě lépe na záchod, tak jak to dělá ta paní, co vás odsoudila...
Pavlína (2006-02-23 16:08:44, ) Odpovědět
A chtěla bych ještě vzkázat, ať si lidi neberou do bytu kočičku, když to neodpovídá jejich možnostem...Zbytečně se pak obě strany trápí, i když se to myslí dobře. Já sice svou kočku nezavírám ani do boxu a ani do koupelny, ale když by si ji nevzala, tak by byla utopena...Kočiček je čím dál víc a tyhle metody se pořád používají...Podle mě, té kočičce vůbec není špatně, protože si zvykla, určitě by ale bylo lepší vyhranit již výše zmíněnou volieru, jako pro ptáčky :)
to ne (2007-11-08 08:59:21, bez názvu) Odpovědět
to platí tedy i pro pani která zavírá kočku do boxu nemyslíte?
Vaše logika (2006-02-23 16:13:03, Jana Bu.) Odpovědět
je poněkud scestná....v duchu vaší logiky se tedy např. starám o dítě dobře, pokud ho nemlátím do krve atd? Za sebe můžu upřímně říct : pokud někdo má trvale každou CELOU noc zavřenou kočku v klasické přepravce, tak to JE špatně a pro tu kočku bude lépe, když se dostane do útulku a následně k lidem, co ví, co kočka obnáší.....Protože jednak je kočka noční tvor a ráda se v noci projde, jednak má mít stálý přístup k vodě, jídlu a záchůdku - a to asi nemá, jinak by majitelé na tento dotaz již dávno reagovali...Ono mnohdy dostat se do útulku (dočasně) není pro kočku nejhorší varianta.
Pavlína (2006-02-23 16:32:24, ) Odpovědět
Nemůžete přece srovnávat člověka se zvířetem...Já to nevidím jako kočičí teror, pokud je kočička zdravě hravá, mazlící a tulící a celkově spokojená a nedává svou nespokojenost hlasitě najevo, tak jak to kočky a psi dělají. A určitě jsem nesouhlasila se zavíráním na noc do boxu, jen se mi nelíbilo celkové odsouzení majitelky kočičky. A náhlá odpověď paní, co ji zavírá na noc do koupelny...Ani jedno není řešení.Ale dokážete si představit, kolik lidí tyhle praktiky dělají a dokážete si představit, kdyby každá ta kočička přišla do útulku? Asi by poté přišly na řadu jiné metody...
j. (2006-02-23 16:37:16, ) Odpovědět
Proč? Když se kočičce chce na záchod a nemůže, cítí to asi stejně jako já nebo Vy. Nebo snad míň? Pak dejte někomu kočku.....
Pavlína (2006-02-23 16:41:56, ) Odpovědět
Já jsem si tedy jako teroristka zvířat nepřipadala, když jsem měla dřív pejska a ten "chudák" nemohl jít celou noc ven vyčůrat se, protože jsem spala. A když už někdy chtěl, dal mi to pořádně najevo. Ale tohle asi nesouvisí s tématem...
Já mám (2006-02-23 16:46:46, Jana Bu.) Odpovědět
doma psy i kočky a jejich potřeby jsou jiné - to nesrovnávejte. Se psy chodíte ven a venčíte, mají jinou stravu, jiné potřeby ....to snad víte, ne ? To byste za chvíli mohla srovnávat s kanárkem. A P.S. toho psa byste snad taky nezavírala na noc do přepravky (notabene jen pro to, abyste se vyspala).
Pavlína (2006-02-23 16:52:55, ) Odpovědět
Souhlasím...Nezbývá mi nic než vzdát se. Podle Vás všech paní tedy svou kočku týrá a když už není žádná jiná možnost, jak situaci vyřešit než zavíráním do boxu, měla by jí dát do útulku.
Demagogie (2008-08-13 12:46:19, vzduchie) Odpovědět
Vidíte, jak manipulujete se slovy? Když někdo srovná kočku a psa, tak hořekujete, že se to nesmí srovnávat, ale o příspěvek výše srovnáváte kočku s dítětem... To je trapné.
Jestli to je na mě, (2008-08-13 14:01:11, Jana Bu. ) Odpovědět
tak si to pořádně přečtěte, já právě nesrovnávám ani dítě, ani psa. Čtěte pozorně. A trapné je zavírat kočku na celou noc do přepravky, kde nemá volný pohyb.
mám zkušenost (2006-02-23 16:41:13, Jana Bu.) Odpovědět
z mnoha kočkami a věřte mi, že nejvíc trpí většinou kočka, která to navenek nedává najevo - nejvíc práce jsem vždy měla s kočkou, která byla zalezlá, tichá, nemňoukala - prostě zlomený tvor :(.
(bez názvu) (2006-02-23 17:22:36, Pavlína) Odpovědět
Ráda bych se zeptala z jiného soudku...Jak často brávat kočičku ven na procházku, teď v zimě jsme procházky dost omezili. Za pěkného počasí jsme chodívaly ven často, mám strach, že si odvykne vodítku a už ji ven nedostaneme.
A vy (2006-08-30 08:57:14, minda první) Odpovědět
A vaše logika není scestná?Občas si přečtěte co píšete!Protože jestli neumíte číst tak se vraťte do první třídy!Teda já řikam, že by lidi neměli být na sebe tak hnusný a posuzovat věci o kterých nic nevite a nestrkat svuj čumak do vecí o kterych nic nevite.A stejne co pisete je vetsinou blbost.Že paní kočkumilko!
?? (2009-07-03 15:36:03, pozdě) Odpovědět
Ty seš vážně padlá na hlavu!!!
No comment ! (2006-02-23 15:51:36, ) Odpovědět
Přepravka je od toho přepravka, že se v ní zvíře jen přepravuje. A to proto, aby neuteklo, nebo aby se mu během přepravy nic nestalo. Po přepravě se vypustí. Vždyť se tam nemůže ani postavit !!! O dalších věcech ani nemluvě. Podivné zvyklosti ...
j. (2006-02-23 16:35:12, ) Odpovědět
Nenechat zvíře po tolik hodin jít na záchod a znemožnit mu pohyb a pití je týrání zvířete a mělo by se s tím něco dělat.
to ne (2007-11-08 08:56:46, bez názvu) Odpovědět
v te koupelně je alespon kousek místa na protazeni a prozkoumaní,ale co v tom boxu.tam toho mista moc není
Zavřít? (2006-03-06 23:58:23, Milena) Odpovědět
Nechci Vás z ničeho obvnit, protože jsem v té situaci nebyla. Ale kočky mi občas čůrali jak do postele, tak na oblečení, které jsem někde nechala. Taky jsem nebyla nadšená, ale zjistila jsem, že to opravdu dělají, když se jim něco nelíbí. Chce to zjistit co. Kočka má ráda svobodu, zavřít jí do přepravky jí opravdu není vlastní. Možná si zvykla, ale pochybuju o tom, že je šťastná.
Mimino... (2006-10-06 18:57:12, Pavel) Odpovědět
Mimino také čurá do postele a nikdo ho nezavírá do klece...pusťte kočičku na noc ven,jsem přesvědčen,že neexistuje kočka,který by se nenanučila čurat tam kam má.Kočky jsou velmi inteligentní.
Mourek (2007-06-29 21:51:05, ančí) Odpovědět
My jsme mourka dostali ve 3 týdnech a hned si na nas zvikl a dokonce se temer okamzite naucil i na WC
kritizujeme snadno a rychle (2008-06-05 11:19:05, Petra) Odpovědět
Řekla bych,že by od vás všech (co to tady tak vehementně odsuzujete) bylo lepší, kdybyste paní skusili poradit něco, co třeba vám konkrétně pomohlo a jak danou situaci vyřešit. My máme doma taky malinkatou kočičku (maminu mu zajelo auto) a ze začátku to bylo náročné a taky ze začátku mělo problém se záchůdkem (prostě to nestíhalo). Určitě by bylo řešením dát záchůdek blíž, ale jelikož už jsme jednoho čičika měli, tak to nebylo dost dobře možné. Proto jsme vždy po papaní chodili s koťátkem na WC, když mňoukalo a nemělo hlad nebo se nechtělo hladit, tak taky.Naučili jsme hospat mezi polštáři v posteli, takže když se v noci probudilo, tak jsme věděli, žehned musíme na wc a počase (cca 2 týdny) bylo vše ok. Jinak na čůrání do postele zabírá jen nechat vyčistit peřiny, ptž jinak z nich kočička pořád cítí dané pachy a tudíž ji to může mysleně vést k tomu, že je to WC. Také bydlíme v jednopokojové bytě, je to prostě o přizpůsobení se :)
kotě sebrané od mámy... (2009-11-04 17:54:19, Viera) Odpovědět
se potřebuje mazlit stejně jako mimino. My jsme kocoura zavírali v kuchyni, kde je dost prostoru ( je to kuchyň s jídelnou v rodinném domku, s okny s výhledem na zahradu, a má tam jak wc, tak jídlo a pelíšek včetně gauče, kde se může rozvalit, kam ho napadne. Někdy jsme zapomněli zavřít a kotě přišlo až nahoru do ložnice, kde okupovalo chlupatou ovčí deku, pod níž spíme, vrnělo si na ní a ocucávalo ji a pak usnulo. Přemíru mazlení jsme řešili "vykázáním do noh" a kocour si zvykl...ačkoliv jsem ho párkrát lovila i za zády a měla strach, zda ho nepřilehnu. Syna chodil budit tím, že ho něžně kousl do obličeje.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|